Skinpress Demo Rss

Friday, July 18, 2008

alhamdulillah........

Assalamualaikum, alhamdulillah sekarang Sakinah kat Malaysia, Ya Allah, perasaan rindu yang amat2 pada family kini terubat. Hanya Allah yang tahu betapa seronok, riang, gembira, sukacita dimaklumkn Allah beri peluang yg cukup bermakna pada tahun ni. Ya Allah, terima kasih banyak23x, terima kasih bagi peluang kat hambamu ini nak jumpa family. Rase terharu, cdih pun terpamer sebab.....cam tak tahu nak cakap macam mane. Kalau ade orang lain tunaikan hajat kita, mesti kita seronokkan?. bila Allah tunaikan hajat kita tak kiralah sekecik2 perkara hingga sebesar2 perkara bersyukur dn bersyukur dn bersyukur.

Rasanye tanggungjawab Sakinah semakin besar, dah kena jadi matured ckit, adik2 makin besar.
Jadi anak sulung ni memang role model terdekat adik2. Adik beradik sume lain2 perangai.

Bawah Sakinah, Ahmad Faiz, form 5, SMAPL, ketua pelajar, cbuk sangat, adik Sakinah yang Allah kurniakan kepintaran, suka hafazan, minat khat suara sedap, join nasyid, sangat berkaliber, genius, lama yong x jumpa, yong rindu, x pilih karier yang terbaik untuk dirinya lagi, tak kisah pun dia nak jadi apa, tapi pilihan terdekat yg dia ade adlh medic, takpelah abang yong doakan yg terbaik untuk abang, buat elok2 SPM, Yong doakan abang dapat 11A, Amiin Ya Rabbi.

Lepas tu Solehah, form 1, kat SMAPL jugak, yong dengar prestasi adik x berapa baik kat sekolah, adik nak berjaya kan? adik kena usaha, memang susah nak berjaya dik, tapi bila dah berjaya nanti jadi manis, adik ade kerjaya yang bagus, x susahkn orang lain bila besar nanti yong tahu adik boleh baiki , adik buat yang terbaik ye akhir tahun ni, sejarah tu x susah kalau adik rajin, adik jgn main banyak sgt, study tu penting sangat, tentang liquidpaper tu biarlah dik, orang nak cakap ape, aslkan adik x buat jahat x pe, Allah tahu dik, Allah tu Maha Adil, yong doa selalu kat Allah supaya Allah mudahkan adik belajar, senang dapat ilmu, mungkin jugak adik x biasa dengan sistem sbp, sume student sume pandai2, adik kena compete dengan orang lain, betulkan niat adik blaja kerana Allah dik, cerah hidup dunia akhirat, sume orang risaukn adik, adik kena buat betul2 untuk exam akhir tahun dan sterusnya, skrg ang adik blaja x susah ade yang lagi susah drpd tu, yong bukan ape, ilmu tu penting dik, x de ilmu susahlah, kita bukan orang senang, adik baiki diri adik ye,sementara yong ade kat Malaysia InsyaAllah yong akn pantau adik, yong sayang adik.

Yang last ni Sofiah, darjah 3, manja ckit dia ni, time yong balik hari tuh, yong nampak adik dh tinggi, dh besar adik, adik pun same kena usaha lebih jugak, adik nak berjaya x boleh main2, adik x nak masuk asrama ke macam yong, abang, dengan kak leha? yong doa kat Allah biar Allah lembutkn hati adik, hati x keras, senang terima pelajaran, yong sayang adik, jangan nakal2 ye, jgn banyak main sangat.

Ya Allah,betapa aku bersyukur kepadamu kerana aku memepunyai adik-beradik sendiri, nak bandingkn orang lain, ade yang x de adik-beradik, sorang2 je, Ya Allah, kuatkanlah aku Ya Allah untuk membimbing adik-adikku, betapa aku menyayangi mereka, dan mengasihi mereka, Ya Allah, tolonglah aku untuk memerhatikan mereka, aku jauh dari mereka Ya Allah, tolonglah jaga keselamatan mereka, chatkanlah tubuh badan mereka, kuatkanlah ingatan mereka dalam pelajaran, bantulah mereka dlm stiap masalah yang mereka hadapi, Ya Allah, betapa aku merindui mereka, sangat100x merindui mereka, Ya Allah berkanlah apa yang terbaik untuk adik-adikku ini Ya Allah, Ya Allah aku berserah padamu, kuatkanlah aku, yakinkanlah aku, bantulah aku Ya Allah,

0 comments: